Witam ponownie!
Dużo nie minęło... Ledwie jeden dzień. Postanowiłam zatem jak najczęściej wstawiać poradniki. Będzie to teraz 1-2 dziennie, codziennie, aż skończą mi się pomysły.
Ten poradnik będzie pokazywał, jak wykonać prezentację pod kod HTML. Będzie ona z "uciekającym" konikiem, a co to znaczy? O tym sami się dowiecie ;)
Do wykonania prezentacji potrzeba tym razem odrobinę mniej. Istotne będą dwa elementy: koń i wzór. Mój koń będzie zdjęciem, ale nie oznacza to, że nie można wykorzystać obrazka digal. Ważne, aby było tło. Wzór łatwo znaleźć na np. deviantart.
2. Otwieramy GIMP
Szykujemy arkusz pracy. Mój ma 1200x800 px. Tak jak w przypadku poprzedniej instrukcji usuwam tło i ustawiam przeźroczyste.
3. Dodajemy konia
Wcześniej wybranego konika zapisujemy (np. na pulpicie). Teraz wstawiamy go do naszego miejsca pracy.
4. Wycinamy
Coś nowego! Tym razem trzeba za pomocą zaznaczania przyciąć obrazek. Uwaga! Konik ma uciekać, czyli trzeba go uciąć.
5. Obramowujemy zad
To bardzo prosta czynność. Należy różdżką zaznaczyć usunięte tło i przez Zaznaczanie>Odwróć zaznaczyć resztki zdjęcia. Teraz wybieramy Zaznaczanie>Obramuj... i robimy 1 pixelową ramkę. Trzeba ją całą zamalować na czarno.
Wskazówka! Dla lepszego efektu można zaznaczyć ponownie puste tło i wybrać Filtry>Rozmycie>Rozmycie Glaussa. Ramka da wtedy cień.
6. "Ucieczka" konika
Nasz konik miał przecież uciekać! Aby tego dokonać należy ponownie wstawić zdjęcie do pola pracy i gumką wyciąć przód konia. Łączymy warstwy.
![]() |
Naprawdę wyskakuje! |
7. Ramki
7.1 Teraz konika można dowolnie ustawić :) Nie będzie na razie potrzebny. Teraz zajmiemy się ramkami. Aby je wykonać potrzebny będzie wzór. Zapisujemy więc go na komputerze, otwieramy w GIMP-ie i kopiujemy do schowka.
7.2 W naszym koniku tworzymy nową warstwę. Zaznaczamy prostokątem miejsce I ramki i wypełniamy wzorem ze schowka (wypełnienie desenia). Tworzymy tak 2 ramki
![]() |
Dokonałam później drobnych zmian... |
Wskazówka! Mój wzór nie zgrywa się z kolorem konia. Można to zmienić za pomocą opcji Kolory>Barwienie...
8. Wpisujemy tekst
Teraz możesz wpisać login, podpisać się, dodać tytuły ramek, dodać cienie... Jak tam zechcesz!
Po wyeksportowaniu powinno być gotowe ;) Zachęcam do pokazania efektów w komentarzach pod postem.
EFEKT:
Tą instrukcję dedykuję oczywiście graczce srula03 :)
~ Klacz nad wodą, ρєяѕнєяση
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz